Vanliga frågor & svar 

 

Är det lagligt att köpa vin på nätet?
Ja, det är lagligt. Svenska Vinbolaget uppfyller alla de krav och förordningar som reglerar Distansförsäljning - enligt 15:e paragrafen 1994:1564 - Lagen om Alkoholskatt.

 

Vem betalar alkoholskatten och momsen?
Svenska Vinbolaget ombesörjer alla skatter och lagstadga avgifter som tillkommer. Du som kund kan känna dig trygg och behöver inte vidta några åtgärder. I angivet pris ingår svensk alkoholskatt och moms, och inga andra avgifter tillkommer.

 

Hur många flaskor måste jag beställa?
Minsta order är normalt en låda. En låda är oftast 6 flaskor. Var dock uppmärksam på att eventuella transportkostnader blir de samma som för 12 flaskor, även om du beställt färre, då våra förpackningar är gjorda för 6-12 flaskor. 

 

Hur går betalningen till?
Svenska Vinbolaget arbetar med säker e-handel. Det innebär att vi följer alla vidtagna riktlinjer gällande onlinesäkerhet för att du som kund ska kunna känna dig trygg när du handlar och betalar via nätet. Vid direktbetalning och faktura använder vi oss av Klarna. 

 

Kommer det en bekräftelse på mitt vinköp?
Ja, när din order är godkänd kommer en orderbekräftelse inom några minuter till e-postadressen du angivit. 
Kolla din skräppost om du inte hittar bekräftelsen, annars kontakta oss.

 

Hur levereras min vinbeställning?

Svenska Vinbolaget ser kontinuerligt över transportpriserna. Utvärderingar för att säkerställa att du som kund får en säker, pålitlig och effektiv leverans görs med jämna mellanrum. När din vinlåda kommer till Sverige kontaktar distributören dig via SMS, telefon eller e-post för att boka din leverans. I ditt transportpris ingår leverans till vald adress. 

 

Vad gör jag om det är fel på vinet? 
Redan vid mottagandet av dina varor bör du kontrollera efter synliga skador. Utöver eventuella synliga skador finns det risk för defekter i vinet. Hittar du något fel på ditt vin ska du omgående kontakta oss så att vi kan rätta till detta. Det är mycket viktigt för oss att vi håller högsta service vad gäller alla punkter. Du finner våra kontaktuppgifter under menyn "Kontakt".

 

Vad gör jag om jag inte skulle vara nöjd?
Kanske en av de viktigaste frågorna. Svenska Vinbolaget arbetar genomgående med fokus på att du som kund ska vara nöjd. Vi tar gärna emot synpunkter och eventuella klagomål, så att vi kan bli ännu bättre och ge dig som kund en ännu bättre service. Har du frågor eller funderingar? Vänligen kontakta oss på e-post: info@svenskavinbolaget.se. Du kan även läsa mer under 100% nöjd kundgaranti.

 

Kan jag kontakta er om frågor kring min beställning eller få vintips? 
Sjävklart, har du frågor som rör vinköp i vår onlinebutik eller skulle vilja få fler vintips så är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi hjälper dig med vintips, att kombinera mat och vin, samt att guida dig genom vår butik.

 

Hur kontaktar jag er?
Vår onlinebutik är öppen 24 timmar om dygnet. Arbetande personal på Svenska Vinbolaget arbetar oftast under ordinarie kontorstider.
Du kan alltid kontakta oss på;

E-post: info@svenskavinbolaget.se 

Telefon: +46 (0) 708 850408